Cilj reklame podrazumijeva određeni zadatak komunikacija i stepen njegovog ostvarenja kod određenog auditorijuma u određenom periodu. Prema ciljevima reklame se mogu podijeliti na:
- reklame radi informisanja,
- reklame radi ubjeđivanja,
- reklame radi podsjećanja i
- reklame radi podsticanja.
Cilj reklame treba da proističe iz detaljne analize aktuelne marketinške situacije.
Kada određujete budžet za reklamu sljedeće faktore treba imati u vidu:
- fazu životnog ciklusa proizvoda,
- učešće na tržištu i bazu potrošača,
- konkurenciju i zasićenost,
- učestalost oglašavanja i
- postojanje supstituta.
Kada se kreira i procjenjuje reklamna kampanja važno je da se ono što reklama pokušava da kaže o brendu odvoji od načina na koji reklama izražava tvrdnje o brendu. Kreiranje efektivnih reklamnih kampanja ujedno je i umjetnost i nauka. Šta mislite da li su ove reklame opravdale svoj budžet?
Nema komentara:
Objavi komentar